donderdag 21 maart 2019

Het CBR is begin dit jaar wekenlang vergeten klanten op de hoogte te stellen dat ze hun rijbewijs konden ophalen. Het ging om de periode 24 januari tot en met 14 maart. Dat bevestigt het CBR vandaag in een persbericht.

CBR: “Tussen 24 januari en 14 maart jl. heeft ca. een vijfde deel van onze klanten die in het proces zitten om een verklaring van rijgeschiktheid aan te vragen geen besluitbrief ontvangen. De brieven werden abusievelijk niet verzonden. Ca. 70% van de betreffende klanten is de afgelopen weken al via de klantenservice geïnformeerd over het genomen besluit en heeft het rijbewijs opgehaald. CBR heeft alle klanten de besluitbrief alsnog gestuurd. CBR heeft maatregelen genomen om de kwaliteitscontrole op het brievenproces structureel te verbeteren.”

Abuisievelijk niet verzonden

Minister Cora van Nieuwenhuizen schrijft aan de Tweede Kamer dat ongeveer “een vijfde deel van de klanten van het CBR die in het proces zitten om een verklaring van rijgeschiktheid aan te vragen geen besluitbrief ontvangen.” De brieven zijn “abusievelijk niet verzonden.”

Het CBR heeft de minister beloofd de controle te verbeteren. Het CBR staat in verband met meerdere problemen onder aangescherpt toezicht van het ministerie.

Bron: rijschoolvandaag.nl